YAMASHI ERVARINGEN
Sandero 1.2 16v (Michiel)
Ik heb sinds enige tijd een nieuwe Dacia Sandero 1.2, waar ik zeer tevreden over ben. Maar het enige wat mij soms stoorde was zijn lage acceleratie in de eerste versnellingen. Dat gaf mij in sommige situaties een onveilig gevoel, je kent wel zo’n moment dat je ergens snel weg wilt zijn, om bijvoorbeeld het verkeer niet te hinderen. Het was voor het gebruik van de tuningkit een hele hekserij om snel op te schakelen, nu, sinds ik de tuningkit van Yamashi heb, is dat een hele verbetering. De auto trekt nu veel vinniger op, niet dat het nu een sportauto is geworden maar heeft nu toch aanzienlijk meer trekkracht in de lagere versnellingen. De installatie van de kit is vrij eenvoudig er wordt een korte maar duidelijke handleiding meegeleverd. Geen schroeven of zelfs gereedschap nodig: gewoon de auto warm rijden, stil leggen, tuningkit in het OBD poort (in handschoenkastje) inpluggen. Motor starten en een vijftal minuten laten draaien tot het rode ledje uitgaat, als de twee groen nog branden is de operatie gelukt. Als je nadien af en toe nog het rode ledje ziet oplichten, is dat heel normaal, de tuningkit is dan aan het communiceren met de boordcomputer van de auto om alles te optimaliseren. Tot hiertoe heb ik geen hoger verbruik van mijn benzine waargenomen, wel probeer ik voor het grootste deel van mijn ritten de zelfde rijstijl te hanteren als vroeger. Als je nu heel de tijd veel sportiever gaat rijden dan voordien, zal je waarschijnlijk wel een verhoging van je verbruik merken, lijkt me ook logisch. Ik kan niet in de toekomst kijken, maar als de tuningkit even oud als mijn auto mag worden (hopelijk lang) en even goed blijft functioneren ben ik zeer tevreden. Met dit in gedachte, kan ik de Yamashi tuningkit alleen maar van harte aanbevelen.
Sandero 1.2 16v (Rens)
Ik merk voornamelijk dat er meer power is bij laag toerental. Omdat ik eigenlijk altijd zeer hoog in de toeren rijd valt het effect voor mij wel mee. Wat ik wel merk is dat de motor veel stiller is dan voorheen (op hoge snelheid). Hoop verder voornamelijk op een brandstofbesparing doordat een lager toerental mogelijk is en de auto makkelijker mijn snelheden zou moeten kunnen halen/behouden. Ik houd jullie op de hoogte. Overigens duurde het optimaliseren hier maar 1min max, klopt dat ? Instructie spreekt over 2-3min, maar denk dat dat voor een veilige marge is.
Sandero 1.2 16v (Uul)
Sinds een paar weken rij ik nu met de Yamashi tuning kit. Met optrekken is Sandero aanmerkelijk sneller, vooral bij lagere toeren is er veel meer vermogen beschikbaar. Ik ben met de Sandero bij de dealer langs geweest en heb gevraagd of er iemand even mee wilde rijden. De monteur vond mijn Sandero voor een 1.6 best pittig en was hogelijk verbaasd dat het om een 1.2 16v ging. Ook gebruikt de Sandero na installatie van de Yamashi tuning kit veel minder brandstof.
Dacia Logan MCV 1.6 16v (Patricia)
Mijn ervaring met de Yamashi OBD Tuningkit: Ik heb de Yamashi obd tuningkit nu een paar weken in mijn MCV 1.6 16V. De montage was met de bij geleverde handleiding zeer eenvoudig! Was binnen 5 minuten gemonteerd. De auto trekt nu sneller op vooral in het lage toeren gebied! Ook merk ik zeer duidelijk op hoge snelheid dus bij 120km per uur dat als ik even snel iemand wil inhalen dat dit veel sneller en makkelijker gaat dan eerst voor dat je het in de gaten hebt zit je boven de 140km per uur! Ook vind ik de auto stiller op hoge snelheden. Het verbruik is ook iets minder geworden wat ook een zeer positief is met de huidige brandstofprijzen op dit moment. De aanschafprijs van deze tuningkit is dus snel terug verdient! Dus kan ik iedereen deze kit alleen maar aanraden zeker als je met bv een caravan op vakantie gaat! Mvg Mevrouw Den Breejen
Dacia Logan MCV 1.5 dCi (Dick)
Wat een power in mijn daas !!!!! Het lijkt wel of er een zwaardere motor in is gezet. Ik heb nu 1012 km gereden in Duitsland met heuvels van meer dan 8%, maar waar ik vroeger moest terugschakelen gaat het nu met gemak in z’n vier de hellingen op. Mijn vrouw zegt al doe is rustig aan.
1012 km met 52.8 liter diesel. de motor loopt ook stiller en rustiger. Ook is het brandstofverbruik veel beter. Ik heb ook ff een rekensommetje gemaakt : De dCi in Nederland heeft koppel van 180 nm met 75 pk . Uitgaande van 25 % meer vermogen en koppel kom ik op denk ik 75+17 = 92 ik had 180 nm en denk dat ik er 60 bij heb gekregen. Ik ben er in ieder geval heel er blij mee. Een tevreden daas rijder.
Dacia Logan MCV 1.4 (Herke)
Ik rij nu een ruim een maand met deze Yamashi tuningkit en het bevalt uitstekend.
Pluspunten: meer trekkracht bij lage toeren, invoegen aan het einde van een oprit gaat veel soepeler, motor loopt rustiger met als resultaat minder lawaai en als bonus een lager brandstofverbruik.
Pluspunten: meer trekkracht bij lage toeren, invoegen aan het einde van een oprit gaat veel soepeler, motor loopt rustiger met als resultaat minder lawaai en als bonus een lager brandstofverbruik.
Dacia Duster 4x4 Laureate (Erwin)
Ik heb uiteindelijk ook de Yamashi gekocht voor m'n Duster 4x4 Laureate. De eerste installatie ging wat moeizaam, er bleven een paar lampjes op het dashboard branden. Daarom contact gezocht met Jarno van DaciaParts. Hij vroeg me de kit terug te sturen zodat hij wat kon aanpassen. Toen ik de kit daarna terug kreeg ging de installatie wel goed. Jarno heeft zelfs nog even gebeld om te vragen hoe het is gegaan.
De hoeveelheid extra trekkracht is duidelijk merkbaar. Ik was toch een beetje sceptisch, maar inmiddels ben ik overtuigd! :-)
Hoe het verbruik beinvloed wordt ga ik de komende weken merken. Maar tot op heden nog geen spijt van m'n aankoop.
De hoeveelheid extra trekkracht is duidelijk merkbaar. Ik was toch een beetje sceptisch, maar inmiddels ben ik overtuigd! :-)
Hoe het verbruik beinvloed wordt ga ik de komende weken merken. Maar tot op heden nog geen spijt van m'n aankoop.
Dacia Sandero Stepway (J.Schuurman) 29-10-2014
Hierbij mijn ervaring van de power tuningset voor de stepway 90 pk,
ik vond de auto niet prettig schakelen in de lage versnellingen,na inbouw van set (10pk meer) ben ik tot nu toe zeer tevreden.
Alle verhalen van tunning bedrijven die zeggen dat dit niet op gehele motormangenment werkt heb ik nog niet ervaren.
ik vond de auto niet prettig schakelen in de lage versnellingen,na inbouw van set (10pk meer) ben ik tot nu toe zeer tevreden.
Alle verhalen van tunning bedrijven die zeggen dat dit niet op gehele motormangenment werkt heb ik nog niet ervaren.
Dacia Lodgy 1.5dci (Joop) 07-01-2015
Sinds eergister heb ik de OBD2 tuningskit aangeschaft voor mijn Dacia Lodgy diesel !
installatie gewoon inpluggen en rijden !!moest hem eerst zo'n 200 km inrijden !maar daarna in 1 woord GEWELDIG !
wat een vermogen scheelt op zn minst 30 pk (denk ik )had 110pk nu zeker 140 !
zeer zeker de moeite waard om aan te schaffen !
merk het vooral met optrekken dat hij gewoon veel eerder reageert
heerlijk met een big smile rondrijden !
Groetjes Joop
installatie gewoon inpluggen en rijden !!moest hem eerst zo'n 200 km inrijden !maar daarna in 1 woord GEWELDIG !
wat een vermogen scheelt op zn minst 30 pk (denk ik )had 110pk nu zeker 140 !
zeer zeker de moeite waard om aan te schaffen !
merk het vooral met optrekken dat hij gewoon veel eerder reageert
heerlijk met een big smile rondrijden !
Groetjes Joop
Dacia Logan MCV 1.6 18-02-2016
Een uitstekende ervaring, de Yamashi OBD Tuningskit. Meer koppel onderin, zeker met een trailer en schapen aan boord geen overbodige luxe. Ook een mooie verloop in toeren is een plus punt. Op de lange afstanden is de 1 op 15 ook niet verkeerd, zeker omdat ik de teller vaker "net" over dan onder de 130 heb op de snelweg. Een ritje Groningen - Limburg - Groningen was de laatste keer 1/15,03.
Een spliksplinter nieuwe MCV is besteld, ook hier komt uiteraard weer een tuningskit in. Beoordelen wordt lastiger. Je moet eerst zonder rijden en dat wil je helemaal niet...
Groetjes Jurrien